واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی از رشد قیمت در بازار طلا جا ماند پلمب یک کارخانه ماکارونی در تهران (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به دغدغه اخیر طلافروشان بیش از ۸ هزار بنگاه املاک در مشهد به کد کیوآر تجهیز شدند بیش از ۲ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن چشم انتظار مشارکت‌های مردمی نفت سنگین ایران گران‌تر شد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۶۰۰ تن ریواس از این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد شرکت دخانیات ایران به دلیل فروش توتون فاسد ۱۶۰ میلیارد تومان جریمه شد چرا یارانه امروز واریز نشد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلوار توس مشهد و فایل‌های اجاره قیمت مناسب (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ثبت‌نام برای فروش ۳ خودروی سایپا به تعویق افتاد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سرمایه‌گذاری برای نصب پنل‌های خورشیدی در خراسان‌رضوی به‌صرفه است؟ قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای (۲۵ اردیبهشت) | دلار کاهشی شد احیای کم‌جانِ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در فروشگاه‌های «شهرما» مشهد + آدرس (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی برداشت ۸۵ هزار تن پسته در خراسان رضوی نمایشگاه کار شرق کشور خردادماه در مشهد برگزار می‌شود معنای «فوق العاده خاص» در فیش حقوقی چیست؟ | کدام کارمندان مشمول این امتیاز می‌شوند؟ نرخ دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان نزول کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب مشهد ۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است
سرخط خبرها

امید به بازنگری حقوق کارگران | دستمزد کارگران فقط برای ۱۱ روز در ماه کفاف می‌دهد

  • کد خبر: ۸۴۱۹۰
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
امید به بازنگری حقوق کارگران | دستمزد کارگران فقط برای ۱۱ روز در ماه کفاف می‌دهد
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: دستمزد کارگران فقط برای ۱۱ روز در ماه کفاف می‌دهد. رفع مشکلات کارگران در حوزه مسکن و درمان زمان‌بر است و محقق‌شدنش امیدبه‌زندگی کارگران را افزایش می‌دهد.

طنین همتی| شهرآرانیوز، افزایش حقوق و تجدیدنظر در آن از خواسته‌های جامعه کارگری در نیمه دوم سال بوده است، زیرا دستمزد جامعه کارگری با تورم موجود و افزایش هزینه‌های مسکن و درمان کفاف گذران زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.
قول کاهش تورم و متعادل‌سازی قیمت کالا‌های اساسی از سوی دولتمردان زمان‌بر است و در شرایط کنونی نمی‌توان انتظار مهار گرانی را داشت.
جدول‌های زیر نشان می‌دهد سبدی تقریبا واقعی که برمبنای محاسبه قیمت غذا نرخ‌گذاری شده است، در شهریور ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان رسیده است. سبد معیشت خانوار‌های کارگری در مذاکرات مزدی ۱۴۰۰ که براساس داده‌های آماری بهمن‌ماه سال گذشته محاسبه شده بود، ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بود. با این حساب، در ۶ ماه نخست امسال هزینه‌های حداقلی زندگی ۵۸/۸۵ درصد افزایش داشته است؛ نزدیک به ۶۰ درصد افزایش در هزینه‌های زندگی فقط در ۶ ماه! (مرکز آمار ایران)

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز دراین‌باره اظهار کرد: براساس واقعیت‌های موجود، گذران زندگی کارگران این روز‌ها سخت شده است. قرار بود مجاری قانونی مثل شورای‌عالی کار جلسه تشکیل دهند و مباحث مربوط به دستمزد کارگر را مطابق برآورد هزینه‌های زندگی آن بررسی کنند. در همه جلسات قبل و بعد انتخاب دولت، کافی‌نبودن حقوق جامعه کارگری در مقابل هزینه‌های زندگی همیشه جزو دغدغه‌ها بوده است.

هادی ابوی گفت: دستمزدی که شورای‌عالی کار در نظر گرفته است، باتوجه‌به هزینه‌های اجاره مسکن و خوردوخوراک کارگر، فقط ده‌دوازده روز کفاف گذران زندگی کارگر را می‌دهد و کارگران در این برهه مشکلاتی اساسی دارند.
این فعال کارگری در ادامه اظهار کرد: با اینکه ۶ ماه دوم سال هم درحال سپری‌شدن است، ما همچنان ناامید نیستیم و تقاضای تشکیل جلسه شورای‌عالی کار را داریم. کارگران در حوزه درمان هم هزینه‌های هنگفتی پرداخت می‌کنند. قول‌هایی دراین‌باره داده شده و وزارتخانه هم قول داده است که در حوزه بیمه تکمیلی، کارگران شاغل و بازنشسته را هم در نظر بگیرد. رسیدگی به این موضوع کمک شایانی به هزینه‌های درمان این قشر می‌کند.
وی ادامه داد: اقدامات اولیه خوبی برای رسیدگی به مشکلات کارگران انجام شده، اما هنوز عملیاتی نشده است و به این زودی هم به ثمر نمی‌رسد. در بحث تأمین مسکن کارگری نیز اقدامات خوبی انجام و تصمیمات مناسبی گرفته شده است، اما خروجی این برنامه‌ریزی‌ها زمان‌بر است. محقق‌شدن این مباحث باعث می‌شود امیدبه‌زندگی کارگر بیشتر شود و امیدواریم این اقدامات هرچه سریع‌تر اجرا شود.
به‌گفته ابوی، در حوزه اجرا درخواستمان از دولت این است که حضور و مشارکت تشکل‌های کارگری را در تصمیم‌گیری‌هایش در نظر بگیرد، چون ما بیشتر با مشکلات جامعه کارگری در ارتباطیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->